søndag 22. august 2010

På vei inn - Nye kunstagn fra her og der

Alle, uansett alder og kjønn, gleder seg når de vet at det er pakke på vei i posten. Jeg er alltid litt ekstra spent når varer fra eBay er bestilt, skal ikke så mye til for å glede meg he he.

Her kommer jeg til å legger inn info om nye kunstagn som er bestilt, og som jeg skal teste og skrive vurderinger av.

Det siste som har landet i skrinene:

1 x Maria. CHICO BOCA CB100F, Chart. used. - Størrelsen under Chico Boca modellen jeg har fra før, og med en veldig variert og interessant bevegelse i vannet. Uregelmessig gange, en kombinasjon av walker og popper. Følsom for for store kroker, så jeg måtte modifisere litt.

1 x Yo Zuri Hydro Pencil Topwater Lure Lumo

Denne virker lovende, særlig for fiske i skumring og om natten. Den "lades" ved vanlig dagslys, men lys fra f.eks. hodelykt er veldig effektivt for å få den selvlysende effekten kjappest mulig. Et større kunstagn; med en farge som også vil være fristende på dagtid.

1 x AMERICAN FISHING WIRE SURFLON ULTRA 26 LB TEST CAMO - En interessant wire, som et supplement til Tyger Leader og Toothy Critter; den virker fleksibel og lett til knyting. Camo-fargen har nok en positiv betydning i tilfelle sky fisk, i og med at jeg tok en abbor på 1100 gr. på jigg med denne wireen på. Til gjeddefiske har ikke fortomsfarge noe betydning.

1 x RAPALA X-RAP SUB-WALK, XRSB09, CHT.GHOST, NIB, 0249
 1 x RAPALA X-RAP SUB-WALK, XRSB09, CLOWN, NIB, 0391

Rapala X-Rap Sub-Walk er omtalt tidligere i bloggen her, og det er et veldig interessant kunstagn om det fiskes med nok bevegelse i stangen. Mange gir opp dette kunstagnet etter en stund pga at de syns det stadig drar seg kun mot venstre, eller at gangen ikke er som forventet. Trikset er å lære seg teknikken på grunt vann, hvor man kan se kunstagnet, og lære seg hvilke stangbevegelser som gir hvilke bevegelser av kunstagnet. Med litt øvelse vil man huske hva som må til for å få de rette bevegelsene. Kunstagnet er veldig følsomt for strøm og bølger, da mister den gangen veldig fort.

1 kommentar:

  1. Skjer det noe i topwaterverdenen for tida? Eller er det for mye hardwater?

    SvarSlett