onsdag 1. desember 2010

Is og vinter på alle vann.. fysj og fysj!

Akk, plutselig så var sesongen over før jeg selv visste ordet av det. Jeg var noen sene turer ute etter gjedda på tampen av høsten, men kom ikke nærmere enn en 4-5000 gr. som kjørte seg fast i vannplanter, bøyde en treblekrok (det var dette med å bytte alle kroker til f.eks. "Owner" da..) og deretter sa adjø.

Etter det var det ikke stort å oppdatere bloggen med - fangstmessig i alle fall.

Jeg var en stund engstelig for at "mine" gjedder ikke lenger var like tallrike der, etter et par-tre resultatløse turer, men heldigvis har isfiske der nå vist at det meste virker til å være som før.

Det blir vel en tanke hardt å skulle holde ut den siste tiden frem mot våren; når man vet at det er like før all is langs kantene slipper, at gjeddeleken nærmer seg osv. Men det er "heldigvis" noen måneder til, så det er plenty av tid frem til da til å gå over topwater-utstyret og innbille seg selv om at noen behøver ettersyn - etter å først ha gått over utstyret to ganger på tre uker.

Man behøver vel neppe gå i dybden på hvorfor denne bloggen vil ha en liten dødperiode i vinterhalvåret, det er jo dessverre ikke stort man får utrettet i dette fisket når is ligger på alle vann, båter ligger på land, og vind, snø og dårlige vibber piskes mot de få åpne striper langs kysten. Det kan vel forøvrig hende at jeg tvinger meg selv ut en tur for å teste en ABU Garcia stang som jeg fant til dumpingpris 200,- på en Intersport butikk, men da må det bli litt mildere temperatur enn det er nå.

Skjønt, noe skal jeg få oppdatert bloggen med. Det kommer blant annet bilder som vil vise kunstagn i vann; altså hvordan de ser ut i profil når de ligger stille i vannet. Samt at jeg skal teste ut et smart modifiseringstips, oppfunnet av en dyktig og anerkjent dansk sportsfisker. Idèen er veldig god - det gjenstår bare å se om den også kan fungere på overflatekunstagn.

Kjapt oppsummert: Det vil skje noen saker og ting her, men det er lite poeng i at du skal holde pusten i åndeløs spenning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar