søndag 1. mai 2011

Day of the snipes!

Dagens lille seanse ble fylt av mange svært bitevillige gjedder, men dessverre var nesten alle støpt i samme snipe-form.

Tror jeg endte opp med 12-13 sniper til slutt. Moro læll, men skulle gjerne fått noe større på land når jeg først var og prøvde et nytt sted. Der traff jeg forøvrig en veldig hyggelig kar som hadde endel lokal-tips, så nå har jeg enda et par plasser jeg skal prøve etterhvert.

 Dagens største (i alle fall av de som kom på land) - 2320 gr. - 66 cm.

Dagens største fisk var nok et sted i 6-7000 gr.-land, men hun slo seg (dessverre) løs et stykke fra land. Synd, men sånn er det innimellom.

Som vanlig var Rapala Sub-Walk et veldig populært innslag; alle kunstagn som gikk langs overflaten ble glatt ignorert. Fisket jeg noen cm under overflaten derimot så var det bang tvert.





Alt i alt en fin dag; det er som regel det når det kommer fisk på land. All fisk lot seg gjenutsette også, heldigvis.

Dagens mest hysteriske episode oppstod da jeg skulle sette tilbake en gjedde på 2200 gr. ved et sivbelte. De fleste gjedder er rolige ved gjenutsetting, denne var ikke et unntak. Den skled rooolig ut mellom sivet. Da får jeg brått øye på noe i øyekroken, som jeg tror er en mindre fisk. Men når jeg ser nærmere etter så forstår jeg at det er en padde - og den er svært klar for å få seg en partner å parre seg med. Så i et øyeblikk svømmer den nærmest frenetisk frem mot det som ser ut som en kjæreste, men som faktisk er halen på gjedda, og forsøker å slå forbena rundt den. Jeg fikk fullstendig flira, samtidig som jeg syns litt synd på padda - som bare ble viftet vekk med et halv-irritert slag med gjeddehalen.

Bedre lykke neste gang, toadis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar