onsdag 6. juli 2011

Så ble det litt topwaterfiske igjen, og ny art i tillegg.

Det er ikke til å stikke under en stol at blant annet topwaterfisket har måtte vike for ferskvannsmeite i sommer - et fiske jeg nå stadig søker å utvide min kunnskap om.

I helgen som var så var det avtalt et besøk hos en kamerat, og da asp begynte å jage lauestimene mens vi satt og meitet så var jeg ikke snau om å rigge topwaterstanga, hive en Sebile Bonga Minnow ut og jobbe meg gjennom "dødssonen" hvor aspen herjet. Etter noen bomhugg så smalt det på - den som ikke har opplevd hugget til en asp har virkelig noe å glede seg til!

Fisken satt godt, og etter en stund lå den trygt i håven. Det ble et halvhøyt "JA!!", og gratulasjoner ble utdelt - Ny art, og på topwater slik jeg hadde håpet å gjøre.

Asp - 670g/43 cm

Asp - 670g/43 cm

Foto: Andreas Næristorp

2 kommentarer:

  1. Fine fisken! Naturskjønne omgivelser ser jeg :D

    SvarSlett
  2. Oh yes, alltid godt å kjenne wiff av ekte norsk natur. Norsk natur, og det å føle den norske fauna på nært hold - dvs bli godt kjent med de lokale myggstammene.

    SvarSlett